+31 85 064 06 18 Paalbergweg 26, 1105 BV Amsterdam Oude Loswal 32, 1217 TG Hilversum Ma - Vrij 9.00 - 18.00

In 6 simpele stappen kun jij freelancen in de zorg

Wij hebben hier verteld waarom freelancen in de zorg zo aantrekkelijk is. Zit jij eraan te denken om als zzp’er in de zorg te starten, dan zijn dit de 6 stappen die je moet volgen.

  1. Inschrijven KvK als zzp’er in de zorg

Elke ondernemer moet zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Via deze link kun je de eerste stappen zetten voor jouw KvK-inschrijving. Je ontvangt een e-mail waarmee je een afspraak kunt maken op een van de locaties van de KvK. Zorg ervoor dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt. Het is handig om alvast na te denken over jouw bedrijfsnaam. Na inschrijving ontvang je een KvK-nummer en een btw-nummer.

  1. Verzekerd freelancen in de zorg

Freelancen in de zorg betekent ondernemen. Ondernemen brengt risico’s met zich mee. In andere blogs hebben we uitgelegd dat de ondernemersrisico’s binnen de zorg beperkt zijn. Er is genoeg werk. Nu je niet meer als werknemer werkt, ben je wel zelf verantwoordelijk voor schade. Het is daarom handig om je goed te verzekeren. Uiteraard houd je bij jouw uurtarief rekening met de premie die je betaalt. Deze kosten zijn fiscaal aftrekbaar. Je kunt bijvoorbeeld een verzekering via SAS Assurantiën afsluiten.

  1. Bepaal jouw tarief

Als freelancer is het belangrijk goed na te denken over jouw uurtarief. Een van de voordelen van freelancen in de zorg is dat je zelf bepaalt wat jouw werk waard is. Houd daarbij rekening met de gangbare tarieven. Onze financiële adviseurs helpen je graag bij het bepalen van het minimale uurtarief.

  1. Opdrachten binnenhalen

Jouw bedrijfje is nu officieel gestart. Je hebt de belangrijkste zaken geregeld. Nu is het tijd om opdrachten binnen te halen die jou gelukkig maken. Je kunt natuurlijk zelf achter opdrachten aan gaan, maar je kunt het ook overlaten aan ZorgRecruit. Wij bieden veel extra’s zoals gratis advies op juridisch en fiscaal gebied. Als jij je inschrijft zorgen we ervoor dat we kennismaken en passende opdrachten voorstellen. Ook dekken we de risico’s met betrekking tot schijnzelfstandigheid, lees daarvoor dit artikel.

Je kunt je hier inschrijven, wij nemen direct contact met je op.

  1. Aan de slag

Zodra alles geregeld is ga je aan de slag. Ga je via ons aan de slag? Dan zorgen we ervoor dat er duidelijke contracten klaarstaan waarmee schijnzelfstandigheid wordt voorkomen. Uiteraard maak je zelf de keuze of je een opdracht accepteert, immers bij ondernemen hoort vrijheid. Ook is er altijd ruimte om kennis te maken met een potentiële opdrachtgever.

  1. Factureren

Voor een ondernemer is het belangrijk om uiteindelijk de geleverde diensten te factureren. Dit kan tijd kosten. Helemaal als je veel verschillende opdrachtgevers hebt. Daarom betaalt ZorgRecruit jou uit en factureert ZorgRecruit door naar de opdrachtgevers. Het enige wat jij hoeft te doen is ZorgRecruit (en eventuele andere partijen naast ZorgRecruit) factureren. Wij zorgen voor de betaling.

Ook is het belangrijk om fiscaal alles op orde te hebben. Ook daarbij kunnen we je ontzorgen. Bij ons werken fiscale specialisten die jou kunnen helpen met de boekhouding.

Waarom je bij ons goed zit:

Risico op een schijnconstructie wordt zoveel mogelijk uitgesloten.

De vrijheid om zelf te bepalen wanneer, bij wie en voor welke duur je bij iemand aan de slag gaat.

Je bepaalt jouw eigen tarief en voorwaarden.

ZorgRecruit brengt geen kosten in rekening bij de zzp’er.

Je krijgt een vaste contactpersoon waar je terecht kan.

We helpen je door jou van financieel en juridisch advies te voorzien.

Administratie kun je uit handen geven en we delen belangrijke fiscale tips met jou.

Ben je al freelancer? Schrijf je snel in.

Ben je nog geen freelancer? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

WhatsApp chat